poniedziałek, 15 października 2018

Embosing na gorąco - Kurs

Dzień Dobry! Ach co to był za weekend! Piękna pogoda, wspaniałe kolory i chwila relaksu podczas spaceru w lesie! 
Dziś przybywam z kursem dla osób które chciałyby zacząć swoją przygodę z embossingiem na gorąco


W scrapbookingu wyróżniamy dwa rodzaje embossingu: 
Dziś chcę Wam przybliżyć tę pierwszą metodę. Do rozpoczęcia przygody z embossingiem na gorąco będziemy potrzebować:
  •  Tusz - najlepiej używać tuszów przeznaczonych do embossingu, ponieważ są one przezroczyste i mają inną konsystencję, dzięki czemu dobrze "trzymają" puder i bardzo wolno schną. 
  •  Pudry - rodzajów jest wiele, wybór nie jest łatwy, przezroczyste, kolorowe, metaliczne, z brokatem, puchnące, do detali, świecące w ciemności i pewnie jeszcze wiele innych
  •  Stemple - mogą być dowolne: gumowe, akrylowe, tła, napisy wzory- tutaj również możliwości są praktycznie nieskończone
  •  Papiery - czyli coś na czym można odbić nasz wzór, papier, kalka a nawet tekturki
  •  Dodatki - to już nie są produkty niezbędne, poduszeczka antystatyczna i małe pędzelki poprawiają efekt i dokładność wzoru
  • Nagrzewnica - jest to urządzenie podobne do opalarki, które dzięki osiągnięciu odpowiedniej temperatury topi puder.

Nagrzewnica jest jak dla mnie najważniejszym narzędziem do tworzenia tych wypukłych efektów, i warto w nią zainwestować. Na potrzebę tego kursu postanowiłam sprawdzić jak sprawują się dwa urządzenia użytku codziennego o których i ja słyszałam:

  • Żelazko- faktycznie jest możliwość, aby roztopić puder za jego pomocą, ale dla mnie totalnie nieporęczne i niepraktyczne rozwiązanie. Nagrzewnice można w każdej chwili wyłączyć i nagrzewa się w moment a tutaj należałoby trzymać żelazko cały czas włączone

  • Suszarka - może nagrzewnica ma podobne "funkcję" ale nie sprawdza się totalnie! Temperatura jest zbyt niska i jej powiew zdmuchuje większość pudru

Czy tylko ja tak bardzo uwielbiam przyglądać się jak te malutkie drobinki proszku zamieniają swoją konsystencję i stają się trwałym wzorem?


Mam nadzieję, że kurs przybliżył Wam trochę tą technikę, którą osobiście uwielbiam!  
Wszystkie produkty znajdziecie na sklepowych półkach, zachęcam do zakupów! :)

 Pozdrawiam 

http://scrapina-handmade.blogspot.com/ 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz